20160924_155818_resize.jpg

Az előkertünkben van egy kis kerek virágágyásom, mely volt már mindennel beültetve, általában egynyáriak kerülnek ide, de az utóbbi években inkább csak hagymavirág és "fekete tulipán" díszítette. Ezek az utóbbi nyáron már nem is keltek ki, így idén árvácskák és néhány egyéb apróság került bele. Még pár évvel ezelőtt, férjecskémtől kaptam virágfölddel feltöltve, ágyásszegéllyel kerítve, de mostanra már nagyon megérett egy ráncfelvarrásra.

A héten férjem 4 csomag virághagymával lepett meg: hóvirág, "fekete tulipán" (Queen of Night), Blue Diamond tulipán és - az általam nagy becsben tartott, még gyerek koromban titkos lelőhelyén meglátogatott, szigorúan védett - kockás liliom nemesített változata (Fritillaria meleagris).

Egy alaposabb gazolás, kapálás után földbe kerültek a virághagymák. Még nyáron ültettem pár ajándékba kapott évelő virágot, valamint néhány árvácska és egy kukacvirág is kibújt magról, így ezeket igyekeztem meghagyni, kikerülni.

20160923_114424_resize.jpgA föld mélyén virághagymák várják a következő tavaszt

Sajnos a korábbi ágyásszegély már teljes mértékben elkorhadt, így szükségessé vált valami új, tartósabb kis kerítés köré, mely valamelyest a fű és gyomok számára is határt szab, másfelől a virágaimat is megóvja a fűnyírástól. :)
Körbenéztem, és a házunk táján található, bontásból visszamaradt téglákból kezdtem kialakítani egy kis szegélyt - először csak fektetve, egyenes vonalban...
Mivel a korábbi fa kerítés már teljesen kidőlt-bedőlt, helyenként hiányos volt, így egy középre leszúrt botra kötött madzaggal igyekeztem tartani a szabályos kört.

20160924_124448_resize.jpgA régi, korhadt ágyásszegély cseréje bontott téglára

Szerencsémre férjecskémnek eszébe jutott, hogy "házunk táján" vannak még további, egész téglák is, így végül sikerült annyit összeszednünk, hogy válogatás után is jutott belőle elegendő (szám szerint pontosan 30 darab), mellyel már kicsit dekoratívabb kivitelben is bekeríthettem az ágyást.

20160924_131811_resize.jpgAz új dizájn szerint már 45°-ban megdöntve kerülhettek földbe a téglák

20160924_131824_resize.jpgBár különböző méretű és állapotú, részben törött téglák kerültek felhasználásra, igyekeztem minél inkább szabályos kerítést kialakítani

20160924_141525_resize.jpgA téglák helyét ásóval és kis lapáttal alakítottam ki, egyenként illesztve helyre őket, ügyelve a szabályos körívre is - és közben gazolgatva az ásó nyomán, hogy ennyivel is kevesebb tarackkal kelljen majd felvennem a harcot :)

20160924_143310_resize.jpg

20160924_150433_resize.jpgKörbeért! Szerencsém volt, véletlenül pont úgy jött ki a kör, hogy (bármiféle előzetes számolgatás nélkül) éppen egy téglányi hely maradt utoljára. Egyéb esetben kicsit jobban megdöntöttem volna a rakást, hogy szabályos legyen. A lehetsőség fenntartására menet közben nem temettem még körbe a téglákat...

20160924_153823_resize.jpgAz utolsó tégla behelyezése után feltöltöttem kívül és belül is az ágyásszegély mellett keletkezett kis árkot. Belül kicsit tömítettem, kívülről többször letapostam a visszatemetett földet. Remélhetőleg stabil és tartós marad.

20160924_153846_resize.jpgAz elkészült ágyásszegély

20160924_153914_resize.jpg

Köszönöm, hogy elolvastad! :)
Ha tetszett, kövesd FaceBook oldalunkat is: Természetközel - Closeness of Nature, további érdekes videókért pedig iratkozz fel YouTube csatornámra is!
Szerző: lyzX  2016.09.24. 20:35 komment

Címkék: fotó újrahasznosítás virágok tulipán hóvirág gazolás ágyásszegély kockásliliom virághagyma virágágyás bontott tégla DIY hagymás virág feketetulipán Queen Of The Night Fritillaria meleagris kr:DIY - Csináld magad! kerek ágyás

A bejegyzés trackback címe:

https://birtokunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9811740485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása