PC027222_resize.JPG

Az alap ötlettel egy blogon találkoztam, és nagyon megtetszett. Mivel nagyobb mennyiségű dió áll rendelkezésünkre, úgy éreztem, ezt muszáj megvalósítanom. A dió egyébként még nem saját termés, rokoni körből jutott hozzánk, de ez mit sem csorbít értékén. :)

PC037265_resize.JPG

Ez most egy ajtódísznek készült, de a módszerrel természetesen adventi koszorú, vagy bármilyen egyéb dekoráció megvalósítható.

A látszattal ellentétben csöppet sem bonyolult az elkészítése. Talán más is kap az ötleten, ezért néhány lépésben leírom a menetét. Némi dióra és egy ragasztópisztolyra lesz szükség...

PC037263_resize.JPG

A diót kicsit átválogattam, elsősorban a szemek mérete szerint választottam ki pár szemet - a többit menet közben.

PC027218_resize.JPG

Rajzoljunk lapra egy kört, ami alapján tarthatjuk a méretet és a megfelelő ívet. Erre egy körberajzolt tál tökéletes.
A diókat szép sorban rakosgassuk és rögzítsük össze a ragasztópisztollyal. Aki teheti, használjon átlátszó ragacsolót hozzá. Érdemes minél rejtettebb helyen, de bőségesen használni a ragasztót, hogy masszív szerkezetet kapjunk.

PC037259_resize.JPG

Ha kész, ilyen szép erős keretünk lesz, ami felemelve sem vetemedik el.

Ez pedig a hátulja:

PC027234_resize.JPG

Jellegéből adódóan túl sok dekorációt nem kíván, de természetesen ki-ki saját ízlése szerint díszítgetheti fel.
Némi próbálgatás után ennél az egyszerű masninál maradtam (sajnos nem volt más, szélesebb szalagom, amivel átköthettem volna).

PC027236_resize.JPG

És végül ilyen lett:

PC037257_resize.JPG

Én ajtódísznek ("kopogtatónak") szántam, de akár asztaldísznek vagy adventi koszorúnak is kialakítható.

PC037250_resize.JPG

Köszönöm, hogy elolvastad! :)
Ha tetszett, kövesd FaceBook oldalunkat is: Természetközel - Closeness of Nature, további érdekes videókért pedig iratkozz fel YouTube csatornámra is!
Szerző: lyzX  2013.12.03. 21:39 komment

Címkék: kreatív fotó csináld magad dió fénykép dekoráció koszorú ajtódísz kopogtató DIY Karácsony Advent kr:DIY - Csináld magad! kr:Dekoráció kr:Ünnepek Alkalmak - Advent-Karácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://birtokunk.blog.hu/api/trackback/id/tr875674078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mohamama 2013.12.13. 12:00:56

Sokat ront rajta, hogy ennyire látszik a ragasztó és olyan színű amilyen. Nem mondom meg mire emlékeztet, de nem a karácsonyra. Le kellene fújni festékkel, vagy átlátszó ragasztót használni. Az ötlet jó, csak a kivitelezésen kell ,még csiszolni :)

lyzX · http://kirandulo.blog.hu 2013.12.13. 12:25:15

Nyilvánvaló az észrevétel, ezért is írtam, hogy aki teheti, átlátszóval ragassza. Én a rendelkezésemre álló anyagokból (és idő alatt) dobtam össze, ez egy próba verzió. Gondoltam kipróbálom, és ha igénybevétel (lógatás, időjárás, miegymás) mellett is egyben marad, akkor lehet tökéletesíteni.
Minden kétes értékű észrevétel ellenére, azért megnyugtatásként írom, hogy "élőben" közel nem ennyire szembetűnő a ragasztás. A fotók vakuval (és többnyire közelről) készültek, ami igencsak kiemelte a ragacsot, ez van.
Le azért biztosan nem festeném, dekorációból is szándékosan csak minimális került rá (bár ha lett volna, biztosan variálom egy szép szalaggal).

Köszöntem észrevételezésedet, kellemes ünnepeket kívánok!
süti beállítások módosítása